פסטה שמנת פטריות

מנת פסטה עם שמנת פטריות יוצר שילוב של טעמים איטלקיים הכוללים שמנת ופטריות. מנה זו היא בין המצליחות ביותר בכל מסעדה איטלקית באיטליה, אך היא מקבלת במה גדולה מאוד במסעדות איטלקיות איכותיות גם בישראל.

 

הגרסאות לרוטב שמנת פטריות

כמו כל מנות הפסטה, גם פסטה שמנת פטריות הגיע במקור מאיטליה, אך אימוץ המנה במדינות ובאזורים שונים בעולם שינו את פניה. הגרסה הלבנה למשל, מבוססת על פטריות שמבושלות בתוך שמנת, עם חמאה ולעיתים גם עם ציר עוף. גרסה זו פחות צלחה בארץ מכיוון שהיא משולבת פעמים רבות עם עוף, בקר או חזיר, מה שהופך אותה ללא כשרה. למרות זאת, מה שנשאר זהה בכל הגרסאות למנה זה הדומיננטיות בשמנת ,פטריות, בצלים, ויין לבן.

 

מה ההבדל בין רוטב אלפרדו לבין רוטב שמנת פטריות?

באופן שגוי, הרבה חושבים שרוטב אלפרדו זה בעצם רוטב שמנת פטריות, אך זה בהחלט לא אותה המנה. רוטב אלפרדו הוא רוטב קרמי העשוי מחמאה ופרמזן, ולא כולל שמנת או פטריות בכלל. המתכונים הנפוצים שניתן למצוא לרוטב אלפרדו הכוללים שמנת ופטריות הם למעשה תרגום אמריקאי למנה המקורית.

מצרכים

  • פסטה פטוצ'יני / טליאטלה / פפרדלה
  • 2 כפות שמן זית
  • קופסת פטריות שמפניון
  • בצל שאלוט בינוני פרוס דק
  • 2 שיני שום פרוסים דק
  • חצי כוס יין לבן יבש
  • עלי טימין
  • מיכל שמנת לבישול 15% (250 מ"ל)
  • לא חובה אך מוסיף מאוד: מעט אגוז מוסקט
  • מלח ופלפל

 

הוראות הכנה

  1. ראשית, יש להעמיד מי מלח רותחים על האש ולהמתין לרתיחה. ברתיחה, יש להוסיף את הפסטה ולבשל עד שהיא מוכנה. לאחר מכן יש לסנן, ולהשקות אותה עם מים קרים על מנת שרצועות הפסטה לא ידבקו אחת לשנייה.
  2. בזמן שהפסטה מתבשלת, להעמיד מחבת רחבה ולחמם אותה עם השמן זית. במקביל, יש לחתוך את הפטריות לפרוסות דקות ולהכניס אותם למחבת. לאחר כמה דקות, יהיה ניתן לראות את הפטריות משחימות ומוציאות נוזלים.
  3. כעת, הוסיפו את השום ובצל השאלוט הפרוסים, יחד עם עלי טימין.
  4. תוך כדי ערבוב, הוסיפו מעט מלח, פלפל שחור גרוס, וממש מעט אגוז מוסקט.
  5. לאחר ערבוב נוסף, יש להוסיף את חצי כוס היין הלבן, ומחכים לרתיחה. מחכים בין חמש עד עשר דקות – עד שכמות הנוזלים מצטמצמים לפחות בחצי.
  6. לשלב הסופי, שופכים את מיכל השמנת, מערבבים, ומחכים לרתיחה קלה. חשוב לשים לב שהרתיחה לא תהיה חזקה מדי, אחרת השמנת עלול להישרף.
  7. באופן עקרוני, הרוטב מוכן. תטעמו ותוסיפו תבלינים לפי הטעם. (היזהרו להוסיף יותר מדי אגוז מוסקט כי טעמו דומיננטי מאוד).
  8. בשביל לאחד את הפסטה עם הרוטב בצורה המיטבית, מומלץ להעביר את הפסטה למחבת עם הרוטב ולערבב טוב ורק אז לחלק את הפסטה שמנת פטריות לפי מספר הסועדים.

 

בתאבון!

אולי תאהבו גם את:

פסטה רוטב עגבניות
פסטה רוטב עגבניות – מתכון

פסטה ברוטב העגבניות הוא אחד המנות הקלאסיות והמצליחות ביותר. ניתן למצוא מנה זו במסעדות ובבתי קפה רגילים, וגם במסעדות איטלקיות מקצועיות, אך במידה הרבה ביותר

קרא עוד »
פסטה בולונז
פסטה בולונז – מתכון

אין ספק שהמטבח האיטלקי, הכולל מגוון מאכלים ומשקאות מיוחדים משתלט על מדינות רבות בעולם. אוכל איטלקי הינו אחד המטבחים המוכרים והטעימים ביותר במערב, ואנו לא

קרא עוד »