החזר מס בתחום המסעדנות

למרות מאפיינים ייחודיים לענף המזון, בעלי מסעדות ושכירים בו נדרשים לשלם מיסים. פועל יוצא מכך הוא זכאות להחזרים. מאמר זה יעשה לכם סדר בשולחן המיסים וההחזרים של המסעדנים. עסקים ושכירים בתחום המסעדנות זכאים להחזרי מס כמו שאר השכירים ובתי העסק במדינה.

החזרי מס אלה חיוניים עוד יותר בתחום המסעדנות בגלל רמת הסיכון הגבוהה המאפיינת עסקים במגזר זה ובגלל מאפיינים ייחודיים של מבנה השכר של מלצרים שחלקו מגיע מטיפים.

 

התנהלות קפדנית

על פי נתונים שפורסמו בעבר רק 20 אחוז מהברים, בתי הקפה והמסעדות מצליחים לשרוד אחרי 5 שנים. מציאות שכזאת מחייבת התנהלות כספית קפדנית מצד בתי העסק השונים בתחום. כל מי ששוקל להיכנס לתחום המסעדנות עדיף שיעשה זאת לאחר שבנה לעצמו תוכנית עסקית וככל שהתקציב מאפשר, להסתייע בליווי עסקי. כדאי להצטייד גם עם מדריך להחזרי מס, וביכולת לגבש תקציב תפעולי לעסק המתגבש.

 

הוצאות קבועות והחזרי מס

תחום המסעדנות מציג אתגרים רבים: השגת רישיונות מול הרשויות לפתיחת עסק, גיוס עובדים, עיצוב ותכנון המסעדה, בחירת תפריט, קביעת מחירים, ניהול שוטף של העסק הכולל רכישת סחורה, עבודה מול ספקים שונים וניהול המשמרות במסעדה. חלק מההוצאות של המסעדה מוכרות לצורכי החזרי מע"מ או החזרי מס.

לעומתן ישנן הוצאות שמוכרות רק חלקית או אינן מוכרות. הבדלים אלה מצריכים מדריך להחזרי מס במסופק על ידי אנשי מקצוע מתוקף ניסיונם. לכן מומלץ מאוד להסתייע ביועצי מס, שיחסכו זמן רב בעבודה מול הרשויות וישיגו את ההחזרים שיצמצמו את עלות ההוצאות.

 

שכירים והחזרי מס

מלצרות נחשבת לרוב כעבודה זמנית והיא נועדה, במקרים רבים, לסייע במימון ההוצאות של סטודנטים או צעירים החוסכים כסף לטיול הגדול בחו"ל של אחרי צבא. במקרים רבים תנאי העסקה אינם מעוגנים בחוזה כתוב, למרות החובה החוקית לפעול כך. בכל מקרה, בעלי המסעדות הם מעסיקים לכל דבר, בדומה לענפים אחרים.

ברוב המקרים, שכרו של מלצר מורכב משכר מינימום פלוס טיפים, טיפים בלבד, טיפים והשלמות לשכר מינימום. כשכירים, המלצרים מחויבים להפריש לקרן הפנסיה, לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי. כמו כן, כשכירים מן המניין מלצרים ומלצריות זכאים להחזרי מס שכן המס נגבה לפי חישוב שנתי ולעיתים הם מתחילים או מסיימים את העסקתם במהלך השנה. בנוסף, אם מלצרים מועסקים בעבודה נוספת ולא ביצעו תיאום מס, יתכן וגם במקרה זה הם יהיו זכאים להחזרים.

 

החזרי מס למתאמצים

אחת הטעויות הנפוצות על ידי שכירים ובעלי עסק בתחום המסעדנות היא להזניח את העיסוק בהחזרי המס. השכיר אומר לעצמו שמשכורתו הנמוכה, ככל הנראה, לא תזכה אותו בהחזר גבוה. בעל עסק בתחום המסעדנות לא יעמיד את סוגיית החזרי המס בראש סדר העדיפויות שלו במיוחד אם הוא נאלץ לסגור את העסק שלו. במקרים כאלה רשות המיסים לא תתנדב להחזיר את הכסף. למזלם החוק מעניק זמן להתעשת ולדרוש את ההחזרים גם שש שנים אחרי.

החזר מס

אולי תאהבו גם את:

חנויות פופולריות
החנויות הכי מוכרות בישראל

בישראל, ישנן חנויות שפשוט לא ניתן להתעלם מהן. הן מרכיבות חלק מהתרבות הצרכנית שלנו, ומציעות מגוון רחב של מוצרים ושירותים שמציאתם בהן הפך לכמעט חובה.

קרא עוד »
מופע קסמים
לכבוש קהל בקסם, אמנות ומנטליזם

לכבוש קהל זו אמנות שדורשת כישרון, ניסיון ויכולת ליצור קשר עם הקהל. בין אם מדובר במופע קסמים, הופעת סטנד-אפ או מופע מנטליזם – המטרה היא לשעשע, להפתיע ולהנעים

קרא עוד »