הכירו את האקריות

אקריות הן פרוקי רגליים קטנות שעלולות לגרום נזק רב לגידולי ירקות. הן זעירות מאוד, גודלן נע בין 0.2 מ"מ ל-0.5 מ"מ, ולכן קשה לראות אותן בעין בלתי מזוינת. אקריות יכולות לתקוף מגוון רחב של גידולי ירקות, מעגבניות ופלפלים ועד קייל ודלעת. הן ניזונות מעלים של צמחים, מה שעלול להוביל לנזק משמעותי אם לא מטפלים בהן.

אקריות ניזונות על ידי ניקוב רקמת העלים של הצמח ויניקת נוזלי הצמח. זה יכול לגרום לצמח להרס. ושיבושים, ניתן לזהות זאת על ידי כתמים צהובים או כתמתמים המופיעים על העלים. האקריות יכולות גם לגרום לעיוות ושינוי הצורה של העלים. עם הזמן זה יכול להחליש את הצמח, להפוך אותו לפגיע יותר למחלות, ובמקרים קיצוניים זה יכול להוביל למוות של הצמח.

 

אקרית הקורים

ישנם מספר סוגים של אקריות שעלולים לגרום נזק לגידולי ירקות. אלה כוללים אקרית הקורים ואקרית החלודה. אקרית הקורים היא אחד מסוגי הארקיות הנפוצים ביותר שנמצאים בגידולי ירקות.  הן קטנות, אדומות ובעלות צורה אליפסה, הן מתרבות במהירות מה שעלול לגרום להדבקה מהירה של היבול. 

אקרית הקורים

אקרית החלודה 

את אקרית החלודה ניתן לזהות ב״זכות״ כתמים המופיעים על העלים, כתמים אלו כשמם כן הם – נראים כמו חלודה ומכאן שמם. מעבר לכתמים המופיעים על העליל והגבעולים, האקרית גורמת להתייבשות הצמח ואף לנבילתו. 

אקרית החלודה 

איך נתמודד?

על מנת להתמודד עם נגיעות האקרית, חשוב לזהות את סוג האקרית הקיימת ולאחר מכן לנקוט באמצעים המתאימים להדברתן. הסרה פיזית של אקרית יכולה להיעשות ביד, אבל זה יכול להיות קשה ואולי לא יהיה יעיל בהדבקות גדולות. שיטות הדברה אחרות כוללות שימוש בסבונים קוטלי חרקים, שמני גננות וחומרי הדברה ביולוגיים כגון קרדית טורפת או פרת משה רבנו.

 

נקודה חשובה

חשוב לפקוח עין על גידולי הירקות לאיתור סימני נגיעות אקרית ולפעול בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף לגידול. ניטור קבוע של גידולים יעזור לזהות בעיות מוקדם ולאפשר יישום אמצעי בקרה יעילים. אם אקרית גורמת נזק רב, ייתכן שיהיה צורך להשמיד את הצמחים הפגועים ולהתחיל מחדש.

 

כיצד ניתן למנוע פגעי אקרית

כדי למנוע נזק לקרדית העלים, חשוב לשמור על בריאות הצמחים ועל שלוותם. נכון שזה נשמע מצחיק אך ״מתח״ כלומר, תנאים לא מתאימים לצמחים עלולים לגרום נזק. ודא שהסביבה מתאימה לצמחים, כגון מתן אור, מים וחומרי הזנה נאותים. בנוסף, גזום עלים או גבעולים פגומים והשליך אותם כדי להפחית את מספר האקריות.

כדי למנוע פגעי אקריות, בדוק באופן קבוע את הצמחים ונסה לאתר סימנים של אקריות ונקוט פעולה אם נמצאו כאלה. במידת הצורך יש למרוח חומר הדברה או הדברה על האזור הפגוע. לבסוף, שמרו על האזור נקי וללא פסולת. 

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, אקרית עלולה לגרום לנזק רב לגידולי ירקות וחשוב להיות מודעים לסוגי הקרדית השונים ולנזקים שהם עלולים לגרום. ניטור שוטף של גידולי ירקות וגילוי מוקדם של נגיעות אקרית חיוני למניעה ובקרה של נזקי קרדית. יישום בקרות פיזיקליות, כימיות וביולוגיות היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם נגיעות אקרית ולהגן על גידולי ירקות.

למידע נוסף ומרתק אודות עולם הצמחים וגידול ירקות הכנסו אל זרעים גדרה, אין ספק כי זה המקום המושלם לכל גנן חובב. 

הכירו את האקריות

אולי תאהבו גם את:

חנויות פופולריות
החנויות הכי מוכרות בישראל

בישראל, ישנן חנויות שפשוט לא ניתן להתעלם מהן. הן מרכיבות חלק מהתרבות הצרכנית שלנו, ומציעות מגוון רחב של מוצרים ושירותים שמציאתם בהן הפך לכמעט חובה.

קרא עוד »
מופע קסמים
לכבוש קהל בקסם, אמנות ומנטליזם

לכבוש קהל זו אמנות שדורשת כישרון, ניסיון ויכולת ליצור קשר עם הקהל. בין אם מדובר במופע קסמים, הופעת סטנד-אפ או מופע מנטליזם – המטרה היא לשעשע, להפתיע ולהנעים

קרא עוד »