יש לכם מתכון מנצח? כך תגנו עליו מפני גניבה!

אתם אוהבים לבשל, חולמים להיות שפים מצליחים ומפורסמים, ולאחר מאמצים רבים הצלחתם להרכיב את המנה המושלמת? כדאי שתדעו שניתן להגן גם על מתכונים מפני גניבה, ואפיל לרשום את המנה כפטנט או כיצירה, ובכך להגן עליה מפני העתקות. אם אתם רוצים שהמנה שלכם תישאר רק שלכם, פנו עוד היום לעורך דין המתמחה בזכויות יוצרים עוד לפני שתפרסמו אותה ברשתות החברתיות או תגישו אותה במסעדה שלכם כדי שתדעו מה לעשות לפני שמתחילות ההעתקות. 

 

מתכונים תחת הגנת זכויות יצירה

קוניאק, ברי, קוקה קולה ואפילו במבה הם כמה דוגמאות לפטנט רשום על מזון. יותר מכך, במקרים מסויימים המתכונים למוצרים נשמרים בכספות כבדות ואסור לאיש לדעת אותם.

מן הסתם לחברות עתירות ממון כמו אלו יש את הכסף והאמצעים המשפטיים להגן על עצמן מפני חברות מתחרות, אבל מה אם יש לכם מתכון ממש מגניב ואתם חוששים מהעתקות? במקרה כזה, התייעצו עוד היום עם עורך דין המתמחה בזכויות יוצרים כדי לקבל הגנה על מתכון מפני גניבה. כן, גם עוגת התפוחים המקורית שלכם וגם הגלידה הביתית המעולה שהכנתם יכולים להפוך ליצירה האסורה במכירה על ידי מישהו אחר.

הגנת זכויות יוצרים

איך הופכים את המתכון המקורי שלכם ליצירה?

רישום המתכון שלכם כיצירה או כפטנט רשום יאפשר לכם להגן עליו מפני גניבות והעתקות. הדרך לעשות זאת אינה קלה בשל הקושי להבדיל בין עוגת תפוחים קלאסית לבין המתכון המיוחד שלכם שכולל קינמון הודי במקום קינמון מדגסקרי או מתכון אתני שנהוג להכין במקום שממנו סבתא שלכם עלתה, אבל אם תפתחו בהליך רישום של המנה שלכם כיצירה או כפטנט תוכלו גם אתם להפוך את המנה המיוחדת שלכם לרק שלכם. על מנת לעשות זאת רצוי לפנות אל ייעוץ והכוונה משפטית.

 

איך מגינים על מתכון באמצעות זכויות יוצרים?

להלן מספר אלמנטים שיכולים להפוך את המנה שלכם לייחודית שניתן לרשום עליה סימן מסחרי רשום:

  • רשימת סימן מסחרי רשום על שם המוצר- רישמו סימן מסחרי רשום על השם והמותג שיצרתם וכך אף אחד לא יוכל לקרוא למנה שלו כך.
  • הכנסת המתכון לתוך יצירה ספרותית – פירסמתם ברשתות חברתיות  או במגזינים את המתכון? שלבו אותו בסיפור על בית אמא או בית אבא משם נלקחה ההשראה ליצירתו, שלבי ההכנה שלו או סיפור אישי שלכם שהוביל להולדת המתכון, ורישמו את הטקסט כולו כולל המתכון כיצירה ספרותית.
  • צילחות וצורה – שילוב המנה עם תוספות, עיצוב הצורה שלה וצילחות ייחודיים יכולים להרשם כיצירה מאחר והן שונות ממנות שקדמו לה.

 

משפטיפ – הדרך שלכם לשמור על זכויות היוצר במטבח

משפטיפ הינו אתר המיועד לייעוץ והכוונה משפטית, מציאת עורכי דין מעולים ומידע רלוונטי רב כיצד לשמור את סודות המטבח שלכם סודיים.

עצה חוקית

אולי תאהבו גם את:

חנויות פופולריות
החנויות הכי מוכרות בישראל

בישראל, ישנן חנויות שפשוט לא ניתן להתעלם מהן. הן מרכיבות חלק מהתרבות הצרכנית שלנו, ומציעות מגוון רחב של מוצרים ושירותים שמציאתם בהן הפך לכמעט חובה.

קרא עוד »
מופע קסמים
לכבוש קהל בקסם, אמנות ומנטליזם

לכבוש קהל זו אמנות שדורשת כישרון, ניסיון ויכולת ליצור קשר עם הקהל. בין אם מדובר במופע קסמים, הופעת סטנד-אפ או מופע מנטליזם – המטרה היא לשעשע, להפתיע ולהנעים

קרא עוד »