אבקת חלבון – אילו סוגים קיימים ומה המחיר?

לא פשוט לשמור על שגרת חיים בריאה. האתגר הגדול ביותר עבור מרבית האנשים הוא היכולת להתמיד – אנשים רבים מתחילים דיאטות או תקופות אימונים, אך מרביתם לא מצליחים לשמור על שגרה קבועה. עבור אנשים שמצליחים להתמיד, לאכול בריא ולהתאמן באופן שוטף – מתגלים מגוון אתגרים וקשיים אחרים. אחד מהם, הוא חוסר היכולת לפתח מסת שריר בעקבות המזון הנצרך. לשם כך קיימות אבקת חלבון. במאמר זה נציג את הסוגים והמחירים של אבקות חלבון. 

 

קודם כל, האם אתם בכלל צריכים אבקת חלבון?

לפני שאתם מתחילים לחקור על סוגי אבקות חלבון שונו והמחירים השונים, חשוב לקחת רגע ולנסות להבין האם אתם מתכונים לצרוך אבקת חלבון בהתמדה. חשוב לדעת שאבקת חלבון אינה עוד תוספת לתפריט או מוצר שרוכשים רק מדי פעם. מדובר בתוספת קבועה לתפריט ושיש להשתמש בה אך ורק באופן מבוקר. אבקות חלבון מיועדות לאנשים שזקוקים לתוספת חלבונים, בנוסף לצריכת החלבונים הרגילה. במידה ואתם לא בטוחים אם אתם זקוקים לאבקת חלבון, מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום, אך לא כזה שיש לו אינטרס למכור לכם.

קודם כל, האם אתם בכלל צריכים אבקת חלבון

 

אז אילו סוגים שונים של אבקות חלבון קיימים?

עולם אבקות החלבון הינו עולם מורכב ומסובך יותר ממה שנראה על פני השטח. הסוג הבסיסי ביותר של אבקת חלבון היא כמובן אבקת חלבון פרוטאין (חלבון באנגלית). מעבר לכך, ישנם אבקת חלבון מי גבינה (whey). אבקה זו נוצרת ממי גבינה על מנת ליצור אבקה בעלת ריכוז חלבון גבוה.

אבקת מי גבינה אפשר למצוא רגילה או איזולט, בה יש ריכוז נמוך יותר של שומן וחלב. כמו כן, קיימת גם אבקת קזאין, אשר דומה לאבקת מי גבינה במאפיינים מסוימים אך שונה ממנה במאפיינים אחרים.

 

האם יש אלטרנטיבות טבעוניות?

בקצרה, כן. אבקת חלבון סויה היא אבקה המותאמת למתאמנים טבעוניים, אשר מספרם הולך וגדל בקצב מסחרר בשנים האחרונות. באבקות סויה מעורבבים מספר מרכיבים שונים על מנת לקבל ערך תזונתי גבוה של חלבון, מרכיבים כמו אפונה, אורז מלא ועוד. חשוב לציין, שאבקת חלבון סויה אינה מתאימה רק לטבעונים, וגם אוכלי בשר רבים מעדיפים אותה על אחרות.

 

אז מה טווח המחירים עבור אבקות חלבון?

ישנם מספר גורמים המשפיעים על מחירי אבקות החלבונים השונות. הגורמים המשפיעים הם מיקום הרכישה (מהארץ או מחו"ל), איכות המוצר (כמובן שככל שהמוצר יותר איכותי, כך מחירו עולה) וסוג האבקת חלבון אותה תבחרו. באופן כללי, טווח המחירים נע בדרך כלל בין 100 ₪  ל-300 ₪.

 

סיכום

במידה ואתם מתעניינים באבקות חלבון, קודם כל ודאו שזהו מנוצר שאתם זקוקים לו ומוכנים לצרוך בצורה קבועה כחלק מהתפריט היומי שלכם. מעבר לכך, בדקו מהו הסוג האידיאלי עבורכם, בהתחשב במחירים השונים ובשאר המאפיינים הרלוונטיים.

אז מה טווח המחירים עבור אבקות חלבון

אולי תאהבו גם את:

מה הופך פיצה לכל כך טעימה
מה הופך פיצה לכל כך טעימה?

פיצה היא ללא ספק אחת המנות האהובות והנצרכות ביותר בעולם. הטעם והרבגוניות שלה הפכו אותה למרכיב עיקרי בתרבויות רבות. מהקרום המענג שלה ועד לתוספות המיוחדות,

קרא עוד »
אורגני פירושו
כל מה שצריך לדעת על תקן אורגני!

בעולם המודע לבריאות של היום, הביקוש לתוצרת אורגנית ממשיך לגדול. צרכנים מודאגים יותר ויותר מהאיכות והבטיחות של המזון שהם צורכים, מה שמוביל להתעניינות מוגברת בפרקטיקות

קרא עוד »
מרק שבת
איך מכינים חמין לשבת?

החמין הוא אחד המאכלים היהודים הכי מפורסמים שיש. זהו מאכל שמכינים בעיקר בשבתות החורף, והוא בעצם סוג של תבשיל בשר עם קטניות וגריסים בבישול איטי

קרא עוד »