איך מכינים חמין לשבת?

החמין הוא אחד המאכלים היהודים הכי מפורסמים שיש. זהו מאכל שמכינים בעיקר בשבתות החורף, והוא בעצם סוג של תבשיל בשר עם קטניות וגריסים בבישול איטי וארוך. החמין עומד על הפלטה שעות ארוכות, וכך מקבל טעם ולארומה מיוחדת.

הוא נחשב למאכל אהוב ופופולרי מאוד, עד כדי כך שיש בחלק מבתי הכנסת תחרויות בסגנון מאסטר שף על הכנת חמין, מסעדות מיוחדות שמתמחות בחמין, ואנשים שלא יכולים לעבור שבת אחת בלי חמין. אז יצאנו לחפש עבורכם מתכון טוב לחמין.

 

מתכון לחמין

לכל אחד יש את המתכון המושלם שלו לחמין, והוא מוכן להישבע שזה המתכון לחמין הכי טוב בעולם, כזה שעוד לא יצא לכם לטעום. אז התייעצנו עם המומחים של אתר מתכונים, והכנו לכם כאן מתכון לחמין מעולה שגם יהיה קליל להכנה ולבישול. דרך אגב, כדאי לדעת שבאתר הזה תוכלו למצוא עוד המון מתכונים לשבת, לשלל מנות בשלל סגנונות.

מתכון למרק

אז מה אנו צריכים?

את החמין שלנו נכין מחומרי גלם די בסיסיים, ובסופו של דבר השלם יהיה גדול בהרבה מסך החלקים שלו. הכמויות שניתן כאן מתאימות ל- 8 מנות, וניתן להכפיל על פי הצורך. המצרכים הם: 3 כפות שמן, 3 פרוסות אוסובוקו, 700 גר' שפונדרה חתוך לקוביות, 3 בצלים גדולים פרוסים, ראש שום, 8 ביצים, 4 תפוחי אדמה גדולים חצויים, כוס אחת של שעועית (אפשר סוג אחד ואפשר תערובת), חצי כוס גרגרי חיטה וחצי כוס חומוס.

כדאי להשרות מראש את הדגנים והקטניות במים. לתיבול נצטרך מלח, פלפל, פפריקה מרוקאית, ודבש או סילאן.

 

איך נכין את החמין?

חממו שמן בסיר גדול וטגנו את קוביות השפונדרה עד שישחימו, הוציאו אותן ותכניסו את האוסובוקו. לאחר מכן מטגנים את הבצל עד להזהבה, ומוסיפים לסיר את הקטניות והדגנים, יחד עם פפריקה, מלח, ופלפל, כדאי להוסיף גם סילאן או דבש. בשלב הבא מכניסים לסיר את שני סוגי הבשרים, השום, תפוחי האדמה, והביצים, וממלאים אותו במים עד שהכל מתכסה. לאחר הרתיחה מבשלים את הסיר עוד חצי שעה לפחות.

חמין

השלב הסופי

בשלב האחרון נשים את סיר החמין שלנו על הפלטה לפני כניסת שבת. הוא צריך לעמוד עליה ברצף כל הלילה, עד לשעת הארוחה. בבוקר כדאי לבדוק אותו, אם יש בו הרבה נוזלים אפשר להשאיר את הסיר פתוח עד שהם יתאדו. אם הסיר נראה 'יבש' כדאי לעשות ערבוב קטן ולראות האם הוא באמת יבש או שיש נוזלים בחלק התחתון.

אם הוא באמת יבש, אפשר להוסיף מעט נוזלים. עכשיו כל מה שנשאר לכם זה להוציא את החמין מהתנור ולהתענג על צלחת לוהטת.

 

סיכום

אין ספק שלהתעורר בשבת בבוקר כאשר כל הבית מלא בריח הנהדר של החמין שהכנתם, זו חוויה מיוחדת. זו מנה מעולה שלא דורשת עבודה רבה, וכולם ישמחו תמיד לאכול ממנה.

מרק שבת

אולי תאהבו גם את:

מה הופך פיצה לכל כך טעימה
מה הופך פיצה לכל כך טעימה?

פיצה היא ללא ספק אחת המנות האהובות והנצרכות ביותר בעולם. הטעם והרבגוניות שלה הפכו אותה למרכיב עיקרי בתרבויות רבות. מהקרום המענג שלה ועד לתוספות המיוחדות,

קרא עוד »
אורגני פירושו
כל מה שצריך לדעת על תקן אורגני!

בעולם המודע לבריאות של היום, הביקוש לתוצרת אורגנית ממשיך לגדול. צרכנים מודאגים יותר ויותר מהאיכות והבטיחות של המזון שהם צורכים, מה שמוביל להתעניינות מוגברת בפרקטיקות

קרא עוד »