האם ניתן לבצע החזר מס על אוכל שאנו צורכים ביום יום?

מה לא נאמר או נכתב בנושא הוצאות מזון לבעל עסק והאם הן צריכות להיות מוכרות במס או לא ומה באמת אומר החוק בנושא זה. בג"ץ היה דווקא זה שפסק שאדם צריך לאכול בין אם הוא בעל עסק ובין אם הוא עובד שכיר במקום עבודה שרחוק מביתו ולכן, ההוצאות על ארוחות צריכות להיות מוכרות במס. אך האם מס ההכנסה באמת נאמן לפסיקת בית המשפט? עושה רושם שלא בכל המקרים ונציגי רשות המיסים עושים להם דין משלהם ומסתמכים על פרשנויות מתפלפלות בכל מקרה לגופו של עניין.

 

ארוחה עסקית

כבר בתת הנושא הראשון הקשור להכרה במס של הוצאות מזון שונות נבין מיד שמדובר באזור דמדומים שוקק חיים. אנשי עסקים רבים מזמינים לפגישה עסקית אדם אחר והם בוחרים לעשות זאת על ארוחת צהרים טובה, בכדי לשבור את הקרח ולייצר מההתחלה אווירה טובה שתשפיע על הלך הרוח של הפגישה והסיכוי לשיתוף פעולה בהמשך. האם ארוחת צהרים זו תהיה מוכרת במס? ובכן, תלוי בנסיבות וגם את מי שואלים.

תקנות מס ההכנסה קובעות שהוצאות אירוח של אדם אחר ממדינת ישראל לא מוכרות במס. לעומת זאת, אירוח של אדם אחר ממדינה זרה, ובתנאי שהוצאות האירוח תהיינה סבירות ויחד איתן יוגש דיווח אודות שם האורח, המדינה ממנה הגיע ומטרת הגעתו, תהיינה מוכרות במס.

 

הוצאות מזון שוטפות של בעל העסק

הוצאות אש"ל בשפה המקצועית מוכרות באופן חלקי על פי חוק ההסדרים שעודכן בשנת 2011 וקובע, שהוצאות שמוציא אדם יחיד על ארוחות בוקר, צהרים וערב, מסיבות מוצדקות על פי רשות המיסים יוכרו במס. זאת, תוך התחשבות במהות העסק וזמני השהות, ובהתאם למחירים שיקבע מעת לעת שר האוצר, תוך התחשבות גם בעליית מדד המחירים לצרכן. מסובך? תמיד אפשר להיעזר באיש מקצוע https://taxes-refund.co.il

 

הוצאות כיבוד משרדיות

תקנה 2 בתקנות מס ההכנסה קובעת ש- 80 אחוזים מהוצאות הכיבוד יוכרו במס ובתנאי שהכיבוד הוגש בתוך בית העסק ולא מחוצה לו. בית העסק הנו המקום ממנו מנהל בעל העסק את עסקיו באופן שוטף. כל הוצאה של כיבוד מחוץ למתחם בית העסק לא תוכר במס.

 

אזור הדמדומים כבר אמרנו

אפשר לומר שבמקרים בהם אין פסיקה חד משמעית של בית המשפט ובמצב שבו בעל העסק עובד מהבית, יכיר מס ההכנה חלקית בלבד בהוצאות של בתי קפה, מכיוון שהוא טוען שבית הקפה משמש במקרים אלו כמשרד בו מתקיימות הפגישות. העיקרון המנחה הוא שהוצאות ששולמו לצורך יצירת הכנסה ורק לשם כך יוכרו לצרכי מס, רק במידה ומדובר בעסק נותן שירותים שאופי העבודה שלו דורש את קיומן של פגישות אלה.

 

סיכום

רשות המיסים הנה גוף קשוח שמייצג את האינטרסים של המדינה לפני כל דבר אחר ואולם, רואה חשבון מקצועי ומנוסה ידע כיצד להוציא ממס ההכנסה מקסימום החזרים בגין הוצאות העסק, באמצעות הבנה מעמיקה של התקנות והפרצות שנמצאות בהן.

החזר מס

אולי תאהבו גם את:

מה הופך פיצה לכל כך טעימה
מה הופך פיצה לכל כך טעימה?

פיצה היא ללא ספק אחת המנות האהובות והנצרכות ביותר בעולם. הטעם והרבגוניות שלה הפכו אותה למרכיב עיקרי בתרבויות רבות. מהקרום המענג שלה ועד לתוספות המיוחדות,

קרא עוד »
אורגני פירושו
כל מה שצריך לדעת על תקן אורגני!

בעולם המודע לבריאות של היום, הביקוש לתוצרת אורגנית ממשיך לגדול. צרכנים מודאגים יותר ויותר מהאיכות והבטיחות של המזון שהם צורכים, מה שמוביל להתעניינות מוגברת בפרקטיקות

קרא עוד »
מרק שבת
איך מכינים חמין לשבת?

החמין הוא אחד המאכלים היהודים הכי מפורסמים שיש. זהו מאכל שמכינים בעיקר בשבתות החורף, והוא בעצם סוג של תבשיל בשר עם קטניות וגריסים בבישול איטי

קרא עוד »