כמה פירות ביום מומלץ לאכול?

אין ספק שהקפדה על שילוב של אכילת פירות בארוחות השגרתיות שלנו, חשובה לשמור על בריאותנו ואורח חיים תקין.

אך כמו בתחומים רבים נוספים, גם אכילה מופרזת של פירות אינה דבר מומלץ.

אם כן, כמה פירות ביום מומלץ לאכול?

 

אכילת פירות

חלק חשוב משמירה על תזונה בריאה, הוא השילוב של אכילת פירות עם הארוחות היום יומיות שלנו. אכילת כמות מספקת של פירות, קשורה ביתרונות בריאותיים רבים, לרבות סיכון מופחת משמעותית לחלות במחלות שונות. כשחלק ניכר מהפירות הם מתוקים, עסיסיים וצבעוניים, לרובנו אין כלל בעיה להכניס פרי מתוק לתפריט שלנו.

בנוסף על יתרונם הבריאותי, אכילת פירות מתאימה למגוון אנשים- שומרי כשרות, מקפידים על אורח חיים ספורטיבי, צמחונים וטבעונים. מה יש בפירות שהופך אותם לכך כך יעילים?

 

חשיבות אכילת הפירות

הפירות עשירים בסיבים תזונתיים, שמקורם נמצא לרוב בקליפות הפרי. סיבים תזונתיים מסייעים להורדת רמת הכולסטרול בדם, שמירה על יציבות ואיזון כמות הסוכר בדם ואף התגלו כמונעים מחלות כמו סרטן המעי הגס.

בפירות נמצאים נוגדי חמצון רבים, כמו ויטמינים מסוג A,C, E. תהליך החמצון המתרחש בגופנו, פוגע למעשה ביכולות החיסון הטבעיות של הגוף שלנו ובהאצת תהליכי הזדקנות. לכן, הקפדה על אכילת כמו מספקת של פירות יכולה למנוע פגיעות אלו.

הצבעים המגוונים של הפירות, מעידים על קיומם של פיטוכימיקלים – חומרי הגנה צבעוניים, שהפרי מייצר עבור עצמו. הפיטוכימיקלים חיוניים גם לגוף האדם, והם ממלאים תפקיד חשוב במניעת מחלות רבות. מכאן נובעת ההמלצה המפורסמת להקפיד לאכול פירות וירקות מכל הצבעים.

 

אז כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

אם כעיקרון אתם אוהבים מתוק והבנתם את החשיבות שבאכילת פירות על מנת לשמור על בריאותכם, והמחשבה הראשונה שעלתה לכם לראש היא "קדימה, מעכשיו אתחיל לזלול פירות", הרי שגם כאן, כמו בתחומים רבים אחרים, מומלץ שלא להגזים.

האמת היא, שלרוב האנשים קצת קשה להגזים עם אכילת פירות שלמים, היות והפירות מלאים במים וסיבים הגורמים לתחושת שובע במהרה. עם זאת, כמשלבים את צריכת הפירות היומית באמצעות הכנת מיצים ו/או שייקים, קל מאוד להפריז בכמות המומלצת.

ההמלצות הרווחות של רופאים ויועצי תזונה רבים הם להקפיד על שילוב של לפחות 5 מנות פרי ליום, או לפחות 400 גרם של פירות. ניתן למדוד את הפרי באמצעות כוס, כאשר מנה אחת שווה לערך לכוס פלסטיק ממוצעת. המלצה זו נובעת ממחקרים רבים שבוצעו והעלו כי, אכילה של יותר מ-5 מנות ביום, לא מקנה יתרונות בריאותיים נוספים.

בשורה התחתונה, אכילת פירות היא דבר חשוב לשמירה על בריאותנו תוך הפחתת הסיכון לחלות במחלות שונות. כדאי לשלב פירות מסוגים וצבעים שונים, בכדי למקסם את התועלת הטמונה בהם, אך חשוב לזכור, כי הקפדה על אכילת הכמות המומלצת, היא המפתח לשילוב הנכון.

 

ענבים בננות ועוד

אולי תאהבו גם את:

סלט קיסר
סלט קיסר – מתכון

סלט קיסר, או בשמו הלועזי "סלט סיזר" הוא אחד הסלטים המפורסמים בעולם, והפך לקלאסיקה ממזמן. למרות שהוא מוגש בדרך כלל במסעדות יוקרה כאשר מכינים אותו

קרא עוד »
סלט פירות
סלט פירות – מתכון

למזלנו, בישראל יש לנו מגוון עצום של פירות איכותיים, טריים, ומתוקים וכמעט כל אחד יכול ליצור לעצמו סלט פירות מהפירות האהובים עליו. בין אם אתם

קרא עוד »
ירקות
ירקות בתנור – מתכון

ירקות בתנור היא מנה מושלמת לאירוח, הן בגלל הקלות שבהכנתה, הן בגלל הצבעים השונים של הירקות, והן בגלל שזה פתרון מושלם לארוחה רגע לפני שהירקות

קרא עוד »