מפולים לאספרסו: מדריך לבחירת פולי הקפה המושלמים

הקפה הוא אחד המשקאות החשובים ביותר שיש לאנושות. רוב הישראלים אוהבים מאוד קפה בסגנונות שונים, ושותים לפחות 3-2 כוסות קפה ביום. אנחנו זקוקים לקפה שלנו, אם זה בבוקר כדי להתעורר, או בשעות הקשות של הצהריים בעבודה. קשה לנו לדמיין את היום שלנו בלי קפה.

המקצוענים האמיתיים יודעים שנס קפה הוא רק חיקוי של הדבר האמיתי, ושותים קפה טרי מפולי קפה טחונים. אם גם אתם נכנסתם לעניין, וקניתם מכונת קפה או מקינטה, רק שלא ממש ברור לכם אילו פולים כדאי לרכוש, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם לבחור את פולי הקפה הכי טובים שיש.

 

אז מה זה בכלל פולי קפה?

פולי קפה הם בעצם החלק הפנימי של פרי צמח הקפה. את פולי הקפה טוחנים על מנת לייצר מהם את הקפה שאנו שותים בסופו של דבר. חשוב לדעת שיש הרבה מאוד זנים שונים של צמח הקפה, ניתן לקלות את הפולים בכל מיני דרכים, ואלו פרמטרים חשובים מאוד בבחירת הפולים. הכנו לכם כאן רשימת קריטריונים ששווה להכיר לפני בחירת הפולים.

פולי קפה

רובוסטה או ערביקה?

שני הזנים העיקריים והמוכרים ביותר של צמח הקפה הם ערביקה ורובוסטה. הקפה מזן הרובוסטה נחשב לעמיד יותר בתנאים קשים, והפולים מרים וחמוצים יחסית. לכן נמצא את פולי הרובוסטה בעיקר בתערובות לקפה שחור או לאספרסו כחלק משני בתערובת שיתן טעם. זן הערביקה קשה יותר לגידול, מכיוון שהוא 'מפונק', והטעם שלו עדין יותר.

 

מיקס או זן אחד?

ברוב בתי הקפה אתם שותים קפה שהוכן מתערובת של כמה זנים שונים. כל מקום מנסה להגיע לטעם המושלם של קפה ולכן מנסים שלל תערובות במינונים שונים. אם נשתה פולי קפה מזן אחד בלבד נקבל טעם מובהק ודומיננטי מאוד. קפה מזן אחד משמש בעיקר להכנת אספרסו וקפה פילטר.

 

מקור פולי הקפה

את פולי הקפה מגדלים בשלל אזורים ברחבי העולם, ולכל אזור יש מאפיינים אחרים. המאפיינים הללו משפיעים על טעם הקפה ושווה להכיר את ההשפעות. הקפה שמגיע מדרום אמריקה נחשב לקפה עם טעם פשוט יותר וסיומת מתקתקה.

הקפה שמגיע ממרכז אמריקה נחשב לפירותי וחלק, עם סיומת עדינה בטעם אגוזי וטעמים קלים. הקפה שמגיע מאפריקה נחשב לפירותי יותר, ואילו הקפה שמגיע מאסיה הוא עם נטייה לטעם עצי או אדמתי ורמת חומציות נמוכה.

 

סגנון הקלייה

גם סגנון הקלייה של הפולים משפיע מאוד על טעם הקפה שלכם. ישנן 3 רמות עיקריות של קלייה: בהירה, בינונית, וכהה. רמות הקלייה משפיעות בעיקר על מרירות הקפה והחמיצות שלו. כדאי לזכור שדווקא הקלייה הבהירה היא זו שמותירה הכי הרבה קפאין בפולים.

 

סיכום

אנו ממליצים לכם בחום להשקיע בפולי קפה משובחים ואיכותיים, ההבדל בטעם עצום, ואחרי שתשתו מהם פעם אחת לא תוכלו לחזור אחורה.

פולי קפה

אולי תאהבו גם את:

מה הופך פיצה לכל כך טעימה
מה הופך פיצה לכל כך טעימה?

פיצה היא ללא ספק אחת המנות האהובות והנצרכות ביותר בעולם. הטעם והרבגוניות שלה הפכו אותה למרכיב עיקרי בתרבויות רבות. מהקרום המענג שלה ועד לתוספות המיוחדות,

קרא עוד »
אורגני פירושו
כל מה שצריך לדעת על תקן אורגני!

בעולם המודע לבריאות של היום, הביקוש לתוצרת אורגנית ממשיך לגדול. צרכנים מודאגים יותר ויותר מהאיכות והבטיחות של המזון שהם צורכים, מה שמוביל להתעניינות מוגברת בפרקטיקות

קרא עוד »
מרק שבת
איך מכינים חמין לשבת?

החמין הוא אחד המאכלים היהודים הכי מפורסמים שיש. זהו מאכל שמכינים בעיקר בשבתות החורף, והוא בעצם סוג של תבשיל בשר עם קטניות וגריסים בבישול איטי

קרא עוד »