להיות המאסטר שף של האולם – כיצד מדליקים מנגל פחמים במהירות?

הדלקת מנגל פחמים עלולה להיות מורכבת אם לא מדליקים אותו במיומנות, אך למעשה זוהי פעולה פשוטה. המאמר יסביר כיצד להדליק את המנגל בצורה מהירה במספר שיטות.

 

ההבדל בהדלקה בין מנגל פחמים למנגל גז

כפי שהאדם הקדמון למד להדליק אש בדרך של ניסוי ותהייה, כך גם אדם המדליק מנגל פחמים לא צריך לעבור קורס לכך. ביחד עם זאת, הטכנולוגיה של היום יכולה להקל ולאפשר הדלקה מהירה ובטוחה של הפחמים באמצעות חומרים שונים. אבל מי שרוצה באמת לא להתאמץ ולהדליק במהירות יצליח לעשות זאת בקלות באמצעות גריל גז. איך מדליקים מנגל בקליק? – לחיצת כפתור מספיקה. לעומת זאת מנגל פחמים יהיה קצת יותר מורכב וייקח לו יותר זמן להידלק בהתאם לחומרי ההדלקה, הרוח ואיכות הפחמים.

 

כיצד מדליקים מנגל פחמים עם חומר בעירה?

רבים מאיתנו רוכשים חומרי בעירה מיוחדים למנגל שהבסיס שלהם מנפט או דלק נוזלי. משפריצים מעט מהחומרים הללו על הפחמים ובהדלקת נייר אותו מצמידים לפחמים עם החומר נדלקת אש במהירות. למרות זאת, אלו חומרים שעלולים להתלקח ונחשבים למסוכנים. הם אינם ידידותיים לסביבה ולא לבריאות של האדם כיוון שהם משאירים טעם לוואי בבשר ומזהמים.

 

מדליק פחמים קוביות

מדליק פחמים העשוי מקוביות מכיל חומרים כימיקלים שגם הם אינם ידידותיים לסביבה. הקוביות הסינטטיות הללו נראות כמו קלקר לבן אותו טומנים בין הפחמים ומדליקים. כדי שהאש תעבור במהירות לשאר הפחמים מנפנפים כדי ליצור רוח. לאחר מספר דקות הפחמים ידלקו. זהו חומר פחות מסוכן מנוזל בעירה אך גם הוא משאיר טעם לוואי בבשר במיוחד אם אינו מתאדה כמו שצריך.

 

פחמים נדלקים ברגע

מדובר על פחמים דחוסים שמורכבים מחומרי בעירה סינטטיים בדיוק כמו החומרים שיש בקוביות. על מנת להדליק אותם זורקים עליהם גפרור דלוק ותוך מספר דקות מקבלים אש. זוהי גם שיטה מהירה יותר מהשיטות האחרות וגם פחות רעילה ומסוכנת להדלקה. אך בדומה לשיטות האחרות הבשר מקבל טעם לוואי מהחומרים הכימיים של הפחמים הדחוסים. ניתן לרכוש פחמים שיש בהם חומרים טבעיים כמו עץ זית או עצי הדרים, כדי שהטעם של הבשר ישתפר ולא יסכן את בריאותכם.

 

מדליק פחמים אורגני

מדליק פחמים מהיר הנחשב לאיכותי בשל החומרים האורגניים מהם הוא מורכב, דומה לקוביות הלבנות שהוזכרו, אך במקרה הזה הן אדומות או חומות. באותה שיטה מדליקים את הקוביות ומנפנפים והאש נדלקת ללא רעלים. החיסרון הוא שמדובר על מדליק פחמים יקר ולמנגל גדול לא תספיק רק חבילה אחת.

 

הקל והבריא כמו אצל המאסטר שף

הדרך הקלה ביותר היא להדליק פחמים עם שמן ונייר סופג אותם מקמטים וטובלים בשמן. הפחמים המסודרים כמו פירמידה יעצרו את הנייר מלעוף והמנגל יידלק בצ'יק. אפשר להכין ארובה מקופסת שימורים שתשמור על הנייר מלעוף ולהדליק במהירות וללא טעם לוואי בצורה הכי טבעית וזולה.

להיות המאסטר שף של האולם - כיצד מדליקים מנגל פחמים במהירות

אולי תאהבו גם את:

מסעדה באילת
איך לבחור מסעדה כשרה באילת

אילת, עיר החוף הדרומית, מציעה חוויית בילוי אטרקטיבית במיוחד עבור זוגות, משפחות וקבוצות. העיר מספקת מגוון רחב של מלונות ומסעדות כשניתן למצוא מבחר בלתי מבוטל

קרא עוד »
סיור קולינרי
סיור קולינרי כזה עוד לא הכרתם

סיור קולינרי, האם זו דרך חדשה ומדהימה לחגוג אירועים משמעותיים עם המשפחה שלכם? מהם הדברים שחובה לעשות לפני שמזמינים סיור קולינרי? מהם המקומות הכי מדהימים

קרא עוד »