כדורי שוקולד – מתכון

כדורי שוקולד זה אחד מהקינוחים הנפוצים ביותר בקרב ילדים, אך הם בהחלט לא היחידים. כמעט ואין מבוגר שיצליח להתרחק או להתאפק מכמה כדורי שוקולד. זהו קינוח מושלם להכין יחד עם הילדים – עם מתכון פשוט מאוד להכנה, ועם מעט מרכיבים, יוצא צלחת מלאה בכדורי שוקולד שאף פעם לא מאכזבים.

 

מהם כדורי שוקולד?

כדור השוקולד כפי שאנחנו, הישראלים מכירים, הוא קינוח שוקולדי עגול בערך בגודל של כדור פינג פונג. יש כאלה שמעדיפים להכין "נקניק שוקולד", ולאחר מכן חותכים לפרוסות קטנות. המתכון המקורי כולל בדרך כלל ביסקוויטים מרוסקים עם תערובת שוקולדית כלשהי, מצופים בסוכריות צבעוניות או פירורי קוקוס.

 

הוורסיות השונות של כדורי השוקולד

קינוחים שוקולדיים עגולים מוכרים בכמה וכמה מדינות. הגרסה הצרפתית למשל, הם הטראפלס. קינוח זה עשוי משוקולד, שמנת, וחמאה, אך לרוב מיועד יותר למבוגרים בגלל הטעם המר ועז של השוקולד והקקאו. במקרים מסוימים, למשל בחג המולד, אפילו מוסיפים לטראפלס מנת רום. סוג אחר של כדורי שוקולד הם ה"בריגדרו" השייכים לתרבות הברזילאית.

קינוח זה מורכב מסוכר, קקאו וחלב מרוכז. הבריגדרו נחשב מאכל מסורתי בברזיל, ומכינים אותו בימי הולדת, אירועים או מפגשים חברתיים רבים. כמו כן, בשוודיה ניתן גם למצוא נוסחה דומה לכדורי שוקולד, הנקראים צ'וקלדבול, אלא ששם הם מבוססים על קמח שיבולת שועל, קקאו, סוכר וסוכר וניל. כמו בישראל, גם בשוודיה נהוג לצפות את הכדורים בקוקוס, סוכריות צבעוניות או אבקת סוכר.

 

מצרכים

  • 2 חבילות שוקולד מריר (200 גרם)
  • 2/3 כוס חלב 3% (ניתן להחליף בשמנת מתוקה) (150 מ"ל)
  • 300 גרם ביסקוויט בתי בר
  • 75 גרם חמאה רכה
  • כפית תמצית וניל
  • קורט מלח
  • לציפוי – סוכריות צבעוניות / קקאו / קוקוס / שברי פיסטוקים, אגוזים, או שקדים.

 

הוראות הכנה

  1. בשלב הראשון, נדרש להכין את תערובת כדורי השוקולד. בעזרת מעבד מזון, יש לרסק את הביסקוויטים לחתיכות קטנות בפולסים קצרים. במידה ואין לכם מעבד מזון, ניתן להכניס את הפתי בר לשקית קטנה ולהכות בהם עם מערוך.
  2. בסיר גדול, מחממים את החלב יחד עם הסוכר. לערבב באופן תמידי עד שהסוכר נמס אך יש לשים לב לא לשרוף את התערובת.
  3. מכניסים אל הסיר את החמאה ואת השוקולד עד להמסה.
  4. אחרי שכל המצרים נמסים ותערובת אחידה, יש להוריד את הסיר מהאש, להוסיף את שבבי הפתי בר, להמשיך לערבב, ולחכות להתקררות התערובת.
  5. בשלב הסופי, יש להעביר את התערובת למקרר (לשעה לפחות) עד להתייצבות. עם כפות ידיים רטובות, מגלגלים כדורים בגודל אחיד, ומצפים באחד התוספות לבחירתכם. אם אתם מעדיפים "נקניק שוקולד", יש לגלגל את התערובת לשני גלילים, ולצפות באחד התוספות שתבחרו, ולאחר מכן ולהכניס אותם למקרר להתייצבות. לאחר כשעה, ניתן להוציא את הגלילים ולחתוך אותם לפרוסות.

 

בתאבון!

אולי תאהבו גם את:

סופלה
סופלה – מתכון

בין אם אתם מחפשים "צ'יט מיל" לאחר שבוע שלם של אכילה בריאה, ובין אם אתם סתם רוצים להתפנק על משהו מתוק ולהוכיח את יכולות האפיה

קרא עוד »
קרם ברולה
קרם ברולה – מתכון

הקרם ברולה הוא אחד הקינוחים האהובים בישראל, ובעולם בכללי. המנה מושלמת לאירועים קטנים מכיוון שהיא טעימה, אישית, ומתאימה גם לאנשים הרגישים לגלוטן. למרות ההנחה שניתן

קרא עוד »