קרם ברולה – מתכון

הקרם ברולה הוא אחד הקינוחים האהובים בישראל, ובעולם בכללי. המנה מושלמת לאירועים קטנים מכיוון שהיא טעימה, אישית, ומתאימה גם לאנשים הרגישים לגלוטן. למרות ההנחה שניתן להכין את הקינוח אך ורק על ידי ברנר ביתי, אנחנו כאן כדי לגלות לכם מתכון שתוכלו להכין קרם ברולה מוצלח גם בעזרת התנור הביתי שלכם.

 

מקור קרם ברולה

רבים חושבים שמקור הקרם ברולה מגיע מצרפת, אך תופתעו לגלות שהוא למעשה הגיע מבריטניה אי שם במאה ה – 17. השמועות הן שהשף של מכללת טריניטי בקיימברידג' שרף קרם לא במכוון, אך לאחר שפיזר עליו סוכר הוא גילה שזה טעים.

 

מהו קרם ברולה?

קרם ברולה, או "קרם שרוף" לפי התרגום החופשי מצרפתית הינו קינוח העשוי מקרם בטעם וניל שנאפה מעט, ומצופה בסוכר לבן או חום שהופך לקרמל על ידי חשיפתו לטמפרטורה גבוהה לזמן קצר. כך, השכבה העליונה של הקינוח קשה ופריכה, ואילו מבפנים המרקם נשאר קרמי. במתכון המקורי השתמשו בקרם אנגלז הנאפה מעל תבנית מים רותחים (או במילים אחרות – המבט מרים).

 

מצרכים

להכנת 10 מנות אישיות תצטרכו:

  • כוס ורבע (300 גרם) שמנת מתוקה להקצפה 32%
  • כוס ורבע (300 גרם) שמנת מתוקה להקצפה 42%
  • כוס ושתי כפות של סוכר (120 גרם)
  • כפית תמצית וניל
  • בין 5 – 6 חלמונים (120 גרם)
  • חצי כוס סוכר לשכבה העליונה

 

הוראות הכנה

  1. ראשית, יש לחמם את התנור לטמפרטורה של 110 מעלות.
  2. שופכים לסיר את השמנת 32% יחד עם השמנת 42%, לאחר מכן מוסיפים את הסוכר, ואת תמצית הווניל ומחכים עד לרתיחה על אש בינונית.
  3. בשלב זה יש לשים את כל החלמונים בקערה, ובאופן הדרגתי שופכים את תערובת השמנת לתוכה תוך כדי ערבוב.
  4. לאחר שמגיעים לתערובת אחידה, יש לסנן אותה אל תוך כלי המאפשר מזיגה קלה, ובאמצעות כף מנסים להסיר את הקצף שהצטבר בתערובת המסוננת.
  5. כעת, יש לחלק את התערובת בין התבניות האישיות, כאשר משאירים רבע מהתבנית ריקה.
  6. לכוון את השעון לבערך 20 דקות, עד למצב שבו הקרם ברולה מתייצב אך עדיין נוזל ורך בלב התבנית.
  7. לאחר שהתבניות יוצאות מהתנור, מחכים שהם מתקררים מעט, מכסים אותם בניילון נצמד, ומכניסים אותם למקרר ל2 – 3 שעות. (אם אתם מחליטים להכין כמות גדולה יותר, ניתן לשמור את הקרם האפוי כשלוש ימים במקרר, ועד חודשיים בפריזר.
  8. לפזר מעל הקרם שכבה אחידה ודקה של סוכר. בעזרת מבער (ברנר) שורפים את הסוכר עד שהוא מקבל גוון חום כהה, ומתקשה. (במידה ואין לכם מבער, ניתן להכניס את התבניות למדף העליון בתנור, בטמפרטורה מקסימלית ובמצב גריל לבערך 10 דקות עד שהסוכר מתקשה).
  9. בשלב האחרון, מניחים את הקרם לרבע שעה שוב במקרר כדי שהוא יתקרר בחזרה, ומגישים!

 

בתאבון!

אולי תאהבו גם את:

כדורי שוקולד
כדורי שוקולד – מתכון

כדורי שוקולד זה אחד מהקינוחים הנפוצים ביותר בקרב ילדים, אך הם בהחלט לא היחידים. כמעט ואין מבוגר שיצליח להתרחק או להתאפק מכמה כדורי שוקולד. זהו

קרא עוד »
סופלה
סופלה – מתכון

בין אם אתם מחפשים "צ'יט מיל" לאחר שבוע שלם של אכילה בריאה, ובין אם אתם סתם רוצים להתפנק על משהו מתוק ולהוכיח את יכולות האפיה

קרא עוד »