אוהבי בשר? קחו את זה שלב קדימה

אסאדו, בריסקט, רוסטבריף, אנטריקוט וסינטה – אולי לאדם הפשוט השמות האלה לא אומרים יותר מדי, אבל לחובבי הבשר מדובר בהרבה יותר מסתם שמות. אלו רק חלק מהנתחים האהובים והטעימים ביותר שניתן למצוא. גם אם הכנתם את סוגי הבשר הללו כמה פעמים, באמצעות כלים שונים, למטבח הביתי יש תקרת זכוכית מסוימת. עם מעשנת בשר תוכלו לנפץ את תקרת הזכוכית הזו, ולהעניק טעם חדש ועשיר לבשרים האהובים עליכם.

 

הרבה יותר מארוחה

בואו נודה בזה – בשר זה יותר מסתם ארוחה. לאנשים מסוימים, בשר הוא ממש עיסוק שלם. ההליכה לקצב הקבוע, בחירת הנתחים האהובים עליכם, שימוש בכלים החיתוך, הבישול והצלייה האהובים עליכם וכמובן, הכנת הבשר עצמו. מדובר בטקס של ממש, שבסופו מתקבל סוג בשר כלשהו, מוכן לאכילה.

כשמכינים בשר במטבח הביתי, אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד. כמובן שככל הנראה נתחי בשר שונים, כמו אנטריקוט או בריסקט לא ימאסו עליכם, אבל אם אתם באמת מעוניינים לקחת את ההכנה שלהם שלב אחד קדימה, תוכלו להשתמש בכלים מיוחדים שיאפשרו לכם להעניק טעמים עשירים וחדשים לבשר שאתם מכינים. כאן נכנסת לתמונה המעשנה, שמאפשרת להכין את הבשר באמצעות תהליך העישון, שמעניק לו טעמים חדשים.

 

עישון ביתי

מעשנה היא כלי בו ניתן להכין בשר דרך תהליך העישון. אומנם העישון הביתי הוא טרנד שנכנס בשנים האחרונות למטבחים, אבל למעשה עישון היא דרך עתיקה וישנה באמצעותה ניתן להכין מזון. בעבר, עישון בשר היה מיועד בעיקר לשימור המזון, בתקופה שלפני המקרר, המקפיא והחומרים המשמרים.

תהליך העישון שמבצעים בבתים נקרא עישון חם. עישון קר הוא תהליך מעט מורכב יותר, המצריך ידע מתאים. בתהליך זה, הבשר עובר עישון בטמפרטורות הנעות בין 80 מעלות ל-130 מעלות. עישון נפוץ מאוד עם סוגי בשר שונים, כפי שציינו מקודם, אך ניתן לעשות גם מוצרי מזון אחרים, כמו דגים.

 

מעשנה ביתית

המכשיר שאחראי על העישון היא המעשנה כאמור. מעשנות מגיעות בגדלים שונים ובקטרים שונים, כאשר ההבדלים העיקריים הם ביכולת המעשנה להכיל כמויות בשר שונות. בנוסף, אם אתם מתגוררים בבית קטן, גודל המעשנה יכול להוות שיקול לפני הרכישה שלה.

קיימים סוגים שונים של מעשנות, אך עקרון הפעולה שלהן זהה. לכל מעשנה יש פתחים ייעודיים לחומרי בערה, שבאמצעות הדלקה שלהם עולה עשן מהחלק התחתון של המעשנה ועד לחלקים העליונים יותר, בהם נמצא הבשר.

 

טיפים שימושיים

שימוש במעשנה הרבה יותר מורכב מאשר שימוש בתנור או במחבת. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על איכות וטעם הבשר בזמן השהות שלו במעשנה. לכן, מומלץ להתנסות כמה שיותר ולהבין שמדובר בתהליך למידה. כדי להתחיל בצורה פשוטה יותר, הקפידו על אגירת נוזלי הבשר למניעת פגיעה בחומר הבעירה, הקפידו על עבודה נכונה עם חומרי הבעירה ואל תפתחו את מכסה המעשנה בעת התהליך.

מעשן בשר

אולי תאהבו גם את:

פלפלים ממולאי בשר
פלפלים ממולאים בבשר – מתכון

פלפלים ממולאים זה אחד הארוחות המנחמות והטעימות ביותר בהמון מטבחים שונים. זוהי מנה המורכבת מפלפל ממולא בכל טוב ובמגוון דברים כמו בשר, ירקות, גבינות, אורז

קרא עוד »
צ'ילי קון קארנה
צ'ילי קון קרנה – מתכון

צילי קון קרנה הוא מאכל נפוץ מאוד במטבח המקסיקני ובטקסס שבארצות הברית. ניתן לאכול מנה זו בווריאציות שונות, גם כמנה עיקרית בתוך בוריטו או טאקוס,

קרא עוד »
קרפצו
קרפצ'יו – מתכון

אחת המנות המוצלחות ביותר בכל מסעדה היא הקרפצ'יו. בגלל הטעמים המיוחדים שיוצאים מהמנה, רבים מתחמקים מהכנתה בבית, אך בהחלט לא בצדק וניתן לומר כי הטעמים

קרא עוד »