אתה חולה על בשר? כך תכין את הארוחה המושלמת

אם אתה מחובבי הבשר האמיתיים, קבלת החלטות כמו איזה בשר לבחור ואיך להכינו דורשת מחשבה רבה. ארוחת בשרים מושלמת יכולה להפוך את הארוחה הפשוטה ביותר לסעודה מפוארת ומרגשת שתזכיר לכל אחד ואחת מן הסועדים, למה אתם אוהבים כל כך בשר משובח. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להכין את ארוחת הבשר הטעימה, המפנקת והטובה ביותר שיש!

 

בחירת נתחי הבשרים

הצעד הראשון בהכנת ארוחת בשר מושלמת הוא כמובן לבחור את הבשר המתאים והרצוי. הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא-אל תחסכו על איכות וטריות הבשר. בחרו בשר טרי, איכותי ומקומי ככל האפשר. נצלו את היתרונות של בשרים איכותיים וקצביות בשרים מומלצות המציעות משלוחי בשר בכדי לקבל מוצר ראוי, איכותי ונגיש ובטעם משובח.

בשר בקר הוא בחירה קלאסית ומצוינת המאפשרת בחירה רחבה ומגוונת במיוחד של נתחים. מגוון סוגי נתחי בשר כמו צלעות, אנטריקוט, פילה בקר, חזה, שפונדרה, סינטה, נתח קצבים ועוד. גם אם אתם מעדיפים מקור בשר אחר מבקר, גם צלי כבש, טלה או עוף מציעים לכם מגוון נתחים להכנת מנות שונות ויכולים להפוך כל ארוחה למפנקת במיוחד.

 

מרינדות ותערובות תיבול

לאחר שבחרתם את נתחי השר, עליכם לחשוב על מרינדה או תערובת תבלינים יבשים. טכניקות אלה משפרות את הטעם, מרככות את הבשר ומוסיפות רבדים של עושר ועומק. למרינדה הקלאסית ניתן להשתמש ביין אדום, שמן זית, שום, עשבי תיבול טריים ותבלינים. השריית הבשר במרינדה לכמה שעות תספוג אותו בטעמים מרעננים, תפרק את סיבי הבשר במידה מסוימת שתעניק לו לחות ורכות.

בישול

בישול הבשר

הגעת לשלב המרגש והכייפי ביותר? מצוין. הקפידו להתמקד בשימור הטריות והרכות של הבשר ברמה המקסימלית תוך שמירה על טעמו העז והעמוק. העדיפו שיטות בישול כמו צלייה, עישון, צלייה על האש או בישול איטי לפי צורך. טמפרטורות גבוהות שומרות על הצבע והרכות, בעוד השיטות האיטיות מאפשרות חדירת טעמים מרוכזת, פירוק סיבי הבשר והמסה אחידה של השומן והגידים.

 

תוספות ורטבים

תוספות נהדרות לצד הבשר שלכם, יכולות אפילו לשדרג ולהעצים אותו. בחרו באחת מן התוספות הקלאסיות לארוחת בשרים, כמו תפוחי אדמה צלויים פריכים, אורז לבן, פירה ירקות שורש או ירקות ירוקים מוקפצים הם רק חלק קטן מהתוספות האפשריות.

תוספת מעניינת אחרת שתחמיא לבשר שלכם, הוא למעשה הרוטב אותו תשדכו לבשר. רטבים כמו צ'ימיצ'ורי, סלסה, גוואקמולה, רוטב יין, פלפלת או רטביי חרדל ודבש לחובבי המתוק-חמוץ. שילוב מוקפד של תבלינים, רטבים ותוספות מתאימות לבשר שלכם, יחמיאו לו רבות ויהפכו את הארוחה למדהימה ומענגת מבחינה קולינרית.

 

לסיום

עולם הבשרים הוא מגוון ועשיר בנתחי בשר משובחים. בין אם תבחרו בנתח שפונדרה בעישון ארוך, סטייקים מיושנים צלויים באש או דווקא בצלי טלה בבישול איטי, הקפידו לבחור בבשר טרי, מקומי ואיכותי. אל תשכחו להוסיף יין איכותי או בירה מתאימה כדי להשלים את החוויה המענגת. בין אם מדובר בארוחת שבת, מפגש חברים או סתם ערב רגוע, ארוחת בשר איכותית עשויה להפוך לחגיגה קולינרית מענגת ומפנקת. בתיאבון!

בָּשָׂר

אולי תאהבו גם את:

פלפלים ממולאי בשר
פלפלים ממולאים בבשר – מתכון

פלפלים ממולאים זה אחד הארוחות המנחמות והטעימות ביותר בהמון מטבחים שונים. זוהי מנה המורכבת מפלפל ממולא בכל טוב ובמגוון דברים כמו בשר, ירקות, גבינות, אורז

קרא עוד »
צ'ילי קון קארנה
צ'ילי קון קרנה – מתכון

צילי קון קרנה הוא מאכל נפוץ מאוד במטבח המקסיקני ובטקסס שבארצות הברית. ניתן לאכול מנה זו בווריאציות שונות, גם כמנה עיקרית בתוך בוריטו או טאקוס,

קרא עוד »
קרפצו
קרפצ'יו – מתכון

אחת המנות המוצלחות ביותר בכל מסעדה היא הקרפצ'יו. בגלל הטעמים המיוחדים שיוצאים מהמנה, רבים מתחמקים מהכנתה בבית, אך בהחלט לא בצדק וניתן לומר כי הטעמים

קרא עוד »