סטייקים במעשנה – מתכון

אם אתם חובבי בשר אמיתיים, אתם וודאי מכירים את הטעם הייחודי של בשר המתבשל במעשנת בשר. הרבה אנשים לא יודעים שמעשנות בשר מתאימות גם לשימוש ביתי, וניתן להכין בקלות מנות שלא יביישו אף מסעדה. אז אם החברים מגיעים ואתם ורוצים להשוויץ ביכולות הבישול שלכם, המתכון הקליל לפניכם ייעשה את העבודה!

 

מעשנת הבשר

בראשית הדרך, המעשנה שימשה כדרך לשימור בשר, עוד לפני המצאת המקרר. אך כיום, השימוש במעשנה נעשית בעיקר לטובת הפקת הטעמים המיוחדים. הבישול עובד על בסיס יצירת עשן של בעירת נסורת, פחמים, או עצים שמבשל את חלקי הבשר הרחק מהחום הישיר לאורך זמן ובטמפרטורה נמוכה, עד שהוא נהיה עסיסי, רך, מלא בטעמים, ובעל ניחוח מעושן שכמעט לא ניתן להפיק בשיטות בישול שונות.

 

עישון בשר בבית

מעשנות בשר לא עובדות כמו גריל רגיל במובן שנדרש להתכונן לבישול בה מראש, ולכן נדרש להבין מספר דברים. ראשית, בשונה משיטות בישול אחרות, מעשנת הבשר צריכה להיות באוויר הפתוח. הריח החזק והעשן הרב שהמעשנה מייצרת לא מאפשרת להכניס אותה תחת קורת הגג. שנית, ישנן מלא סוגים של מעשנות, ולכן המחירים נעים בטווח רחב בין 30 שקלים (מעשנות "עשה זאת בעצמך" מחביות), ועד 500 ואלפי שקלים בחנויות מסחריות.

 

מתכון לסטייק במעשנה עם רוטב צ'ימיצ'ורי בצד

לאחר שרכשתם מעשנת בשר, זה הזמן לבחון את היכולות שלכם! מתכון זה דורש רבע שעה עבודה בלבד, ושעה ורבע לבישול עד לקבלת ארבע מנות של סטייקים לצד צ'ימיצ'ורי.

 

מצרכים לסטייק

  • 2 נתחים של סטייק על העצם
  • תיבול – מלח גס ופלפל גרוס
  • חצי כוס שמן זית

 

הוראות הכנה – סטייקים

  1. להדליק מראש את המעשה על 80 מעלות ולהפעיל כפתור טורבו אם יש אחד כזה במעשנה.
  2. לתבל את הסטייקים משני צדדיהם במלח ופלפל ולהכניס לעישון לשעה.
  3. לאחר מכן, להוציא את הסטייקים מהמעשנה לקרש חיתוך, ולהעלות את הטמפרטורה למקסימום האפשרי, ולחכות 10 דקות עד שהחום מגיע לשיאו.
  4. בשלב הסופי, יש לשים את הסטייקים בתוך המעשנה לצריבה של שמונה דקות על כל צד (כאשר הופכים את הסטייק פעם אחת בלבד) על מנת להגיע למידת עשיה מדיום.

 

מצרכים לרוטב צ'ימיצ'ורי

  • שלוש שיני שום כתושים
  • חצי פלפל אדום
  • חצי כפית כמון
  • כוס פטרוזיליה קצוצה
  • כפית מלח
  • שתי כפות חומץ בן יין לבן

 

הוראות הכנה – מטבל צ'ימיצ'ורי

  1. בשלב הראשון, יש לטחון את השום, פלפל אדום, כמון, פטרוזיליה, מלח וחומץ בן יין במעבד מזון.
  2. לאחר שהכל גרוס לחתיכות קטנות, יש להוסיף את השמן זית ולערבב היטב.

 

בשלב הרכבת המנה, יש להעביר את הסטייקים לצלחת הגשה, לחכות בין שלוש לחמש דקות כדי שהנוזלים ייטמעו חזרה אל הסטייק, ולהוסיף נגיעות של מטבל הצ'ימיצ'ורי על הסטייקים כדי לאחד את כל הטעמים יחדיו. בתאבון!

אולי תאהבו גם את:

פלפלים ממולאי בשר
פלפלים ממולאים בבשר – מתכון

פלפלים ממולאים זה אחד הארוחות המנחמות והטעימות ביותר בהמון מטבחים שונים. זוהי מנה המורכבת מפלפל ממולא בכל טוב ובמגוון דברים כמו בשר, ירקות, גבינות, אורז

קרא עוד »
צ'ילי קון קארנה
צ'ילי קון קרנה – מתכון

צילי קון קרנה הוא מאכל נפוץ מאוד במטבח המקסיקני ובטקסס שבארצות הברית. ניתן לאכול מנה זו בווריאציות שונות, גם כמנה עיקרית בתוך בוריטו או טאקוס,

קרא עוד »