מתכון להכנת מגש פירות שנשאר טרי להרבה זמן

מגשי הפירות שנכנסו בסערה לחיינו הם דרך מצוינת להוסיף קינוח צבעוני, רענן ומרשים לאירוע, או לפנק אדם יקר לליבכם.

הדרך לשמירה עליהם יפים וטריים כרוכה ב- 3 צעדים פשוטים.

 

לפני הכל – למה בכלל מגש פירות?

בשנים האחרונות  נראה שאין כמעט אירוע שאין בו מגשי פירות מעוצבים, צבעוניים ומרגשים. המגשים התחילו להיות פופולאריים יותר ויותר מאז השינוי במודעות ובהרגלים סביב אכילה בריאה ומאוזנת.

מעבר לכך שהם מתאימים למה שקורה עכשיו, המגשים נותנים מענה ופתרון פשוט לקינוח לכל סוגי הסועדים. הם מתאימים לאירוע כשר, לאלרגיות שונות וכן לצמחונים וטבעונים.

 

איך שומרים על המגש טרי לאורך זמן?

כדי שנהיה בטוחים שכל העבודה שנשקיע במגש לא תתבזבז, חשוב שנקפיד על כמה כללים בסיסיים בהכנת המגש.

 

צעד ראשון – בחירת הפירות

תמיד עדיף לבחור פירות עונתיים וטריים, ולכן העצה הטובה ביותר היא לצאת לקנות בשוק באזור המגורים שלכם. מעבר לטריות של הפירות, קנייה בשוק תביא איתה רעיונות לפירות נוספים ומיוחדים שאפשר להוסיף למגש.

שימו לב שאתם בוחרים בפירות ללא סדקים, פצעים ונזקי חרקים. כאלו שלא עמדו בשמש או נחשפו לה. כל פגם שיהיה בפרי – ירד בשלב החיתוך ויפחית מהכמות הסופית שלו על המגש.

אם אתם מתכננים לקנות הרבה זמן מראש, מומלץ לבחור בפירות פחות בשלים.

 

צעד שני – אחסון קירור מתאים

לכל פרי שתבחרו יש טמפרטורה שמתאימה לו, ולכן חשוב לברר על כל פרי מה יעשה לו טוב ומה יזיק לו. למשל, יש פירות שזקוקים לקירור חזק יותר ולכן כדאי לאחסן אותם במדפים העליונים של המקרר. כדאי לאחסן פירות שאינם בשלים ופירות שרגישים לקור מחוץ למקרר.

ברוב המקרים, מומלץ לשים את הפירות בתוך שקית מאווררת ששומרת על טריותם ומונעת הצטמקות כתוצאה מאובדן מים. לעומת זאת, יש פירות שחשוב לשמור אותם באריזה שבה הם נקנו.

 

צעד שלישי – הכנה להגשה

בין אם אתם מזמינים משלוח של מגש מעוצב, ובין אם אתם מכינים אותו בעצמכם – חשוב לחתוך את הפירות בסמוך לאירוע. מומלץ לשטוף את הפירות רק לפני החיתוך ולוודא שסביבת העבודה היא נקייה והגיינית. כמובן שאי אפשר לבצע את החיתוך דקות ספורות לפני ההגשה ולכן מומלץ לעטוף את המגש בניילון נצמד ולהכניס לקירור עד ההגשה.

כדי למנוע השחרה של הפירות מומלץ לרסס עליהם או לטבול אותם בחומצת לימון, שמופיעה במשקאות שונים. בדרך כלל היא נמצאת במים בטעמים והריסוס שלהם רק מוסיף טעם עדין לפירות – בלי לפגוע בטעמם הטבעי.

 

ומה עם כל השלבים האלה הם קצת יותר מדי?

לפעמים גישה לפירות טריים, השקעה בנקיון, סידור וחיתוך הם דברים שאין לנו פנאי אליהם. חברות רבות, כמו למשל אומני הפרי, יישמחו לעשות את העבודה בשבילכם!

 

תותים

אולי תאהבו גם את: