מתכון להכנת סטייק עם מרינדה מושלמת

סטיקים על האש מתבלים בדרך כלל עם מלח גס שמספיק בשביל עסיסיות וטעם אך ניתן לתבל אותם במרינדה שתעניק להם טעם עשיר, לח ובשרני ב-3 דקות עבודה.

קבלו מתכון עם מרינדה מושלמת שתשאיר לכם טעם אחר ומיוחד מהרגיל.

 

מתכון לסטייק במרינדה

בין אם אתם אוהבים את הסטיקים שלכם עשויים למחצה ובין אם עשויים היטב, המרינדה תשפר את הטעם שלהם ותגרום לחוויה בשרית עסיסית אחרת ממה שאתם רגילים להכין על הגריל. בשביל להכין את המרינדה המושלמת תזדקקו למוצרים הבאים: שליש כוס שמן זית, שתי שיני שום כתושות וחצי כפית אבקת שום, חצי כפית פלפל שחור, חצי כפית מלח, 2 כפות מיץ לימון, 3 כפות רוטב סויה ו-1 כף חרדל דיז'ון. מערבבים את כל המוצרים ביחד, מעסים את הסטיקים ברוטב ומשרים לאורך מספר שעות כדי שהמרינדה תיספג בסטיקים והתבלינים יתמזגו היטב עם הבשר. ניתן להשרות אותם בבוקר לצורך הכנה בשעות הערב. ככל שיהיו מושרים במרינדה יותר, כך גם הטעמים יספגו טוב יותר.

 

מרינדה בטעם שוקולד

למי שמעדיף מרינדה מיוחדת ומתקתקה ניתן לטגן בסיר עם 2 כפות שמן זית בצל קצוץ ולהוסיף תוך ערבוב רבע כוס יין אדום, כף חומץ בלסמי, רבע כוס ציר בקר או ציר עוף, כפית רוזמרין טחון, מלח ופלפל. לאחר שהרוטב מתחיל לבעבע הוסיפו 30 גרם שוקולד מריר עד שהוא יימס. השרו את הסטיקים בתערובת וצלו על האש.

 

הכנת הסטיקים על הגריל

את הסטיקים יש להכין על גריל גז או גריל פחמים איכותי שיש להם מידת פיזור חום שווה כדי שכל הצדדים ייצלו באותה דרגה. כמו כן, המבערים של הסטייק צריכים להיות איכותיים על מנת שלא יישרף באש גדולה מדי או יתייבש. תוכלו למצוא גרילים איכותיים באתר https://www.bbq.co.il. בדרך כלל אוכלים את הסטיקים במידת מדיום. במידה כזו יש לצלות כל צד כ-3 דקות. אם רוצים מידת צלייה וול דן צולים כל צד 5 דקות ונזהרים שהסטיקים לא יהיו יבשים מדי. למידת רייר כל צד נצלה כ-2 דקות אך לא כולם אוהבים לראות את הסטיקים שלהם מדממים. לכן ענין המידה הוא בהתאם לטעמכם האישי ולא משנה כיצד אתם מתבלים את הסטיקים.

 

תוספת טעימה ליד הסטייק

את הסטייק עם המרינדה תוכלו להגיש עם תפוחי אדמה על האש. לפני שאתם מניחים אותם על הגריל עם הקליפה, שטפו אותם היטב והניחו במיקרוגל ל-10 דקות עם מכסה פלסטיק למיקרו כדי שיקבלו ריכוך והצלייה שלהם לא תיקח שעות. ברגע שהם מתרככים קצת עטפו אותם בנייר כסף או הניחו אותם על הגריל כמו שהם וצלו מכל הצדדים. תפוחי האדמה יקבלו טעם של מדורה וישתלבו יפה עם הטעם העסיסי של הסטייק לאחר שתמליחו אותם מעט. ניתן גם לאכול את הסטיקים עם צ'יפס מטוגן, בטטה צלויה וסלט ירקות טרי ומרענן.

 

נתח בשר

אולי תאהבו גם את: